نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

مدیر آبفای مشهد: اگر مردم همراهی کنند، آب در تابستان جیره‌بندی نمی‌شود | ۱۲۰ لیتر آب مصرف هر مشهدی در شبانه‌روز است

  • کد خبر: ۱۷۰۹۵۵
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
مدیر آبفای مشهد: اگر مردم همراهی کنند، آب در تابستان جیره‌بندی نمی‌شود | ۱۲۰ لیتر آب مصرف هر مشهدی در شبانه‌روز است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: به هیچ عنوان جیره بندی ناشی از کمبود آب در بهار نداشتیم و ادامه این روند در تابستان نیز مستلزم همراهی شهروندان و بخش‌های صنعتی و تجاری است.

حسین اسماعیلیان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وضعیت منابع آبی مشهد گفت: بارندگی در ماه خرداد معادل یک دهم میلی لیتر و در طول سه ماهه بهار ۱۴۰۲، ۱۸ میلی لیتر بود که این میزان معادل تنها یک بارش در مشهد است.
اسماعیلیان افزود: وضعیت خشکسالی به دلیل کاهش بارندگی طی سه سال گذشته در مشهد تشدید شده و خراسان رضوی براساس آخرین آمار‌ها رتبه آخر میزان بارندگی را در کشور داراست. از مهرماه سال گذشته تاکنون میزان بارندگی ۸۴ میلی لیتر بوده در حالی‌که در شرایط عمومی باید ۲۴۰ میلی لیتر بارندگی داشته باشیم و این تفاوت نشانگر خشکسالی بیشتر در سال جاری است. 

حجم آب سد‌ها به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است

وی اظهار کرد: حجم آبی که در سد‌ها ذخیره شده و آب مشهد را تامین می‌کند به کمتر از ۱۲ درصد رسیده و این در حالی است که به طور متوسط در ۱۰ سال گذشته، ۵۰ درصد آب مشهد توسط آب موجود در این سد‌ها تامین می‌شد.
اسماعیلیان با اشاره به انجام پروژه‌های اضطراری تامین آب توسط شرکت آب منطقه‌ای استان و آبفای مشهد در راستای جبران کمبود آب سدها، تاکید کرد: خوشبختانه در فصل بهار به دلیل کمبود آب به هیچ عنوان جیره بندی نداشتیم و در تابستان نیز نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: البته این مسئله بستگی به مشارکت تمامی شهروندان و با توجه به شروع فصل تابستان، خیل زائران و جامعه هتلداران و واحد‌های تجاری دارد که علاوه بر مدیریت مصرف آب، برخی کار‌هایی که ضرورت ندارد یا می‌توان به تعویق انداخت انجام نداد. 

قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد فعال شد

مدیر عامل آبفای مشهد مشارکت دیگر دستگاه‌ها در مدیریت مصرف آب را مطرح کرد و ادامه داد: قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد به دلیل شرایط نگران کننده در مشهد با حضور مدیران اجرایی و دستگاه‌های مختلف از جمله شرکت‌های آبفا، شورای شهر و شهرداری، جهاد کشاورزی، فرماندار مشهد، مدیرکل بحران استانداری و نیروی انتظامی تشکیل شده است که جلسات این قرارگاه به صورت هفتگی و مستمر برگزار خواهد شد.
اسماعیلیان همچنین در راستای مدیریت مصرف آب گفت: امسال باید آب کمتری مصرف شود و شهروندان تا می‌توانند باید برخی کار‌ها مثل آب دادن به چمن را انجام ندهند یا شستشوی ماشین را با کمترین میزان مصرف آب و با فاصله زمانی بیشتری انجام دهند. هنگام وضو و مسواک، شیر آب را ببندند تا به وضعیت مناسبی در مصرف آب برسیم و از شرایط بحرانی جلوگیری کنیم. 


جبران ۲۵ درصد کمبود آب با سه سین طلایی 

مدیر آب و فاضلاب مشهد با اشاره به این مطلب که ممکن است هر فردی تلاش خود را در کاهش مصرف آب می‌کند، توضیح داد: میانگین مصرف روزانه هر نفر در مشهد در حال حاضر حدود ۱۲۰ لیتر معادل ۸۰ بطری آب معدنی خانواده است که در شرایط خشکسالی این رقم باید به ۷۰ لیتر یعنی حدود ۴۰ بطری خانواده برسد.
اسماعیلیان در خصوص کاهش مصرف آب روزانه، از سه سین طلایی نام برد و تاکید کرد: اگر مردم ۵۰ درصد از مصارف خانگی خود را با سه کار ساده کاهش دهند تا ۲۵ درصد از کمبود آب در مشهد جبران خواهد شد. 
وی در ادامه توضیح داد: اولین سین، کاهش سه دقیقه از زمان استحمام به طور متوسط است. دومین سین، کاهش حجم فلاش تانک‌ها تا ۳۰ درصد است که برای این کار اگر دو بطری آب خانواده یا کمی خاک و سنگ ریزه در مخزن فلاش تانک قرار گیرد کافی است و سین سوم، استفاده از زمان کولر تا سه ساعت کاهش یابد و ترجیحا در شب و صبح‌ها درجه آن روی دور کُند قرار گیرد یا شب‌ها که هوا کمی خنک‌تر است بدون پمپ آب روشن باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->